רשימות מסע אמנות בלונדון

לונדון, אוקטובר 2019.

שבוע ראשון של סתיו בעיר. השמים מאפירים, האוויר מתקרר והגשם הבריטי הקלאסי מטפטף על המטריות החדשות שקנינו.

זמן מצוין לשיטוט עם המטריה בין עלי השלכת החומים המרפדים את המדרכות, להיכנס ולצאת בין גלריות לפארקים בין מוזאונים ביום וקונצרטים או אופרה בערב.

הנה רשימת התערוכות המועדפות עלינו השבוע.

Luchita Hurtado, I live idie I will be reborn

בגלריית סרפנטיין בפארק מוצגת רטרוספקטיבה לאמנית בת 98 שהעבודות שלה רעננות והמבט הייחודי שלה אקטואלי. את הביקור בתערוכה משלים שיטוט בפארק לחזות בצבעי השלכת.

Gagosian gallery  מציגה פסלים של האמן Cy Twombly הידוע יותר בזכות הציורים הפואטיים שלו. רוב העבודות עשויות מחומרים זמינים כמו גבס ועץ צבועים בלבן, אך מוצגים גם קולאז׳ים, ומספר עבודות נוצקו בברונזה.

בגלריה הלאומית, National Gallery מוצגת תערוכת פורטרטים של הצייר פול גוגן ובה מנעד של פורטרטים של דמויות מקומיות ופורטרטים אישיים בין אירופה לטהיטי.

בגלריה White Cube מציגות שלוש אמניות מאד שונות ומעניינות Mona Hatoum מציגה עבודות חדשות כמו מייצב של מובייל זכוכית עם מפת העולם לצד עבודות שמתכתבותעם מייצבים שהציגה בתערוכה שלה בסנטר פומפידו ב-2015. האמנית דורה מאורר, Dora maurer מהונגריה מציגה עבודות מהשנים 1990-2013, עבודות גאומטריות צבעוניות עם נוכחות תלת מימדית המחוברות לתאוריות הצבע של ג׳וזף אלברס.

Harmony Hammond אמנית אמריקאית מציגה עבודות משנות השבעים המחברות בין פמיניזים ג׳נדר, מינימליזם ופוסט מינימליזם,ובדים מונוכרומטיים שיצרה בשנת 2018 המורכבים משכבות של חומרים ושאריות בדים שהיא ממחזרת אל תוך יצירה חדשה.

Royal Academy of Arts

תערוכה נהדרת, רטרוספקטיבה ראשונה באנגליה לאמנית פינית Helene Schjerfbeck 1833-1876 מרגשת במיוחד סדרת הפורטרטים האישיים שציירה מגיל עשרים ושתיים ועד קרוב למותה.

בגלריות המרכזיות משתרעת תערוכה רבת עוצמה, אמביציוזית, מאופקת וחכמה של האמן Antony Gormley. התערוכה של הפסל הבריטי הבינלאומי המוערך שהקמתה הייתה מורכבת ביותר, נעה בין פנקסי סקיצות קטנים בהם משורבטות סקיצות מהירות בעפרון או טוש שחור המוצגות על שולחנות ארוכים לבין מייצבי ענק של פלדה, או אולם מוצף במי אוקיינוס שניתן לחוש את קרירותם ולהריח את הלחות המלוחה שעולה מהם .

במוזיאון Tate Modern מוצגת תערוכה רב חושית של האמן הדני/איסלנדי תחת הכותרת  In Real Life   מציגOlafur Eliasson עבודות שנוצרו בעשרים ותשע השנים האחרונות באמצעות ארבעים עבדות ומייצבים הוא מבקש להעביר לצופה חויות ולהפעיל את החושים השונים, בתקווה שחוויות אלו יעוררו  מודעות אצל הצופה לחושים שלו ,הוא מבקש מהצופה להביא את הנסיון והאסוציאציות האישיות שלו וכך אולי לעורר מודעות לא רק לעצמו אלא גם לאנשים סביבו ובכך לייצר אחריות קהילתית. הוא מאמין שלאמנות יש אימפקט חזק על העולם מחוץ למוזאון.בתערוכה המבקרים נעים בין ניסויי צבע באור לבין חדר ערפל לצילומי טבע או למבנה קליידוסקופי של אורות מרצדים. ארוחת הצהרים המוגשת במסעדת המוזיאון גם היא חלק מהתערוכה ומציעה אוכל על טהרת המטבח האורגני צמחוני טבעי של האמן בסטודיו.

 

ֿצילומים: אילנה אפרתי, כל הזכויות שמורות.

כתיבת תגובה