אנסלם קיפר, מסע בפאלצו דוקאלה

ונציה, אפריל 2022

האמן הגרמני אנסלם קיפר הוזמן על ידי קרן המוזיאונים של ונציה ליצור עבודה לאולם ייחודי בחשיבותו בפאלצו דוקאלה, sala dello scrutinio האולם ששימש בעבר לבחירת הדוג’ה, שליט הרפובליקה ההיסטורית. 

ההזמנה, חלק מהביאנלה לאמנות, היא מהדורה חמישית ליוזמה של קרן המוזאונים ההיסטוריים של העיר (MUVE ) שנועדה לייצר הקשריים תרבותיים ואמנותיים עכשיווים בין החללים ההיסטוריים המכילים את הזיכרון ההיסטורי תרבותי של הרפובליקה הונציאנית לימינו אנו.

האמן נענה לאתגר ויצר במהלך 2020 ו-2021 שלושים ושלושה בדי ענק אשר שינו לחלוטין את פני האולם ההיסטורי המוכר לנו מביקורים קודמים. הבדים מוצבים מהתקרה ועד הרצפה. הם שינו לגמרי את האולם אבל לא כיסו את חלונות המבנה, צמודים גוף לגוף לעבודות של אמנים היסטוריים כמו Tintoretto, Palm il giovane ,Andrea Vicentino שהוזמנו לפני שלוש מאות שנים על ידי הסנאט של ונציה לצייר על קירות האולם לאחר השריפה שכילתה את המקום בשנת 1577.

אולי בהדהוד לאותו מאורע היסטורי ובהשפעת הגותו של הפילוסוף הונציאני Andrea Emo שאמר בתרגום חופשי “כאשר הכתבים האלו נשרפים, הם לבסוף נותנים קצת אור״ .

התחושה שחשנו כשניצבנו מוקפות בציורי הענק הללו היתה כבדה ומעיקה. האמן לא מנסה ליפות את העובדות אלא להטיח אותן בפני המתבונן כמטאפורה עוצמתית לנופים ספק מדומיינים ספק מהדהדים, דימויים ממהדורת החדשות של אתמול בערב, מלחמת אוקראינה, סוריה, משבר האקלים, פליטים, שדות חרוכים ולא רק. גם ספרים שרופים, עגלת קניות, ובגדים מושלכים באפר ובוץ מהדהדים את החשיכה של המציאות שבה אנו חיים.

מומלץ להזמין כרטיסים מראש, התערוכה מוצגת עד אוקטובר 2022. יתכן וכבר מהקיץ הקרוב יצטרכו המבקרים בונציה לקנות כרטיס כניסה גם לעיר עצמה, לפי כתבה שקראנו היום, כך שכדאי להתכונן לביקור מראש.

2 תגובות ל-“אנסלם קיפר, מסע בפאלצו דוקאלה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s