מסע לדיוקן מצויר עם פרחים

איטליה/תל אביב, ספטמבר 2020.

מצבים משתנים מעוררים את הדמיון ומחדדים את המבט. המסע, הטיול והתנועה בין מקומות, בין ארצות ותרבויות היו תמיד מרחיבי דעת, מזון לרעיונות ליוצרים, סופרים ואמנים. נושא המסע מלהיב ומרתק אותנו. המסע שלנו ב״מסעות בגארדרובה״ חוגג השנה עשור של כתיבה על מסעותינו ואנו ממשיכות לשתף אתכם בחוויות ובגילויים, כי המסע הפיסי קשור למסע פנימי לתהליכים, למפגשים ולגילוי.

עם זאת לא פחות מעניין לחוות חוויה שונה שנוצרת מתוך אילוץ כמו למשל שמונת החודשים האחרונים בהם לא ניתן לשוטט בחופשיות בעולם. מגבלות הריחוק החברתי מאלצות את הנוסעים והנוודים לשנות את אורחות החיים.

מהעיר נפרדתי כבר בפברואר ונכנעתי לאילוץ שקיבע אותי בכפר ללא יכולת לשוב לעבוד וליצור בסטודיו בעיר. נותרתי באיטליה הרחק מחלק מהמשפחה והחברים.

אבל מהנסיון שלי בעבר למדתי לחוות באופן חיובי גם משברים. השנה נפלה בחלקי הזדמנות נפלאה לשהות בבית/סטודיו הכפרי שלי מוקפת בטבע בפרחים ובצמחים, ללא התחיבויות. כל לוח הטיסות המתוכנן שלי בוטל ונשארתי כאן מקשיבה בשלווה לקולות הטבע מתעורר אחרי החורף כמו תזמורת מיומנת. כל יום הניצו פרחים חדשים, העצים שבו ללבלב, הפירות הבשילו מהפרחים, זרעים שהטמנתי באדמה פרחו וקמלו, את הפירות קטפתי וגם שימרתי, והנה החורף שוב עומד בפתח.

באמצע התקופה הזו חל יום הולדתי והמתנה המיוחדת שהענקתי לעצמי היא דיוקן עצמי מצויר שנותן ביטויי לשנה ייחודית זו. הדיאלוג עם היוצר פלג מיכאלי והתהליך של היצירה היו מרתקים ומעניינים לא פחות מהתוצאה. בתקופה שבה בילינו בבית זמן רב, הייתה לי הזדמנות לשתף פעולה עם יוצר ומעצב קשוב ומוכשר כמו פלג, שהצליח לשלב בין ההבעה החמקנית והרעיונות שלי.


Ilana Efrati Peleg Michaeli

אני מזמינה אותך ללחוץ על הקליפ המצורף ולצפות ״מאחורי הקלעים״ ברעיונות ובתהליך העבודה. המוזיקה שמלווה את הקליפ היא קטע מקורי של רן גולני, בשם קמפנה.

מאחלות שנה טובה אופטימית ויצירתית,

אילנה אפרתי ואור רוזנבוים

לאתר של פלג: https://www.pmdesigners.com

 

 

7 תגובות ל-“מסע לדיוקן מצויר עם פרחים

  1. אילנה יקרה, איך שאת ממציאה את עצמך כל פעם מחדש, בדרך יצירתית מעוררת התפעלות ומעוררת השראה. שנה טובה.

    אהבתי

כתיבת תגובה