מסע באורטו

תל אביב, מרץ 2019.

השבוע, עם תחילת האביב, יצא לאור הספר שלנו אורטו: טבע, השראה, אוכל. לנו זה רגע משמח במיוחד, אנחנו נהנות להרגיש את המגע הפיזי של הספר, ריח הדפוס והנייר הפריך. קוראינו הנאמנים יגלו שהספר נרקם אחרי שמונה שנות כתיבה על עיצוב, טבע ומסעות פה ב׳מסעות בגארדרובה׳. במקביל לכתיבה השבועית, השנים האחרונות החזירו אותנו אל הגן ואל הטבע.
orto by Ilana Efrati and Or Rosenboim

נטענו אורטו, גן ירק באיטלקית, וגידלנו ירקות, כרם ומטע זיתים בשיטות מסורתיות ללא חומרים מזיקים. אורטו באיטלקית הוא מושג היסטורי. שורש המילה מגיע מלטינית hortus שהוא גן ירק, בוסתן, חלקת אדמה משפחתית בה מגדלים את הירקות לצריכה ביתית.

הגן שלנו נמצא באומבריה, אבל הוא היה בשבילנו גם נקודת מוצא למסעות מדומיינים ואמיתיים. מסעות היו תמיד דרך לימוד עצמי המאפשרת פיתוח גמישות מחשבתית וספיגה בלתי אמצעית מתרבויות לא מוכרות. המסע שלנו אכן חוצה ארצות אבל הוא גם מסע פנימי: לכן הוא גם אותנטי ואישי. אנחנו מספרות את הסיפורים שלנו באמצעות מילים, צילומים וגם באמצעות בגדים, מתכוני אוכל או כלי קרמיקה.

המסע בין העיר לכפר הוכיח לנו שעיצוב טוב לא יכול להתעלם מהטבע. במחזור הצמיחה והקמילה בטבע יש התחדשות נצחית, והוא משפיע על הרעיונות שלנו כמעצבות בגדים. המחשבות מובילות לעיצוב מתקדם, אקולוגי ואתי, ולהחלטה מהותית לצמצם את ההשפעה השלילית של עולם האופנה על הטבע. לכן הפסקנו לעצב קולקציות גדולות, המעמיסות על העולם סחורות מיותרות. אנו מתמקדות בעיצוב וייצור מקומי של בגדים איכותיים ומעטים, ומשתמשות בחומרי גלם טבעיים בלבד אותם ניתן למחזר ולהשיב לאדמה, ממש כמו עלי העצים הנושרים בסתיו ומדשנים את היער.

חיי היום יום הם מקורות ההשראה ליצירה שלנו. יש קשר מאתגר ומפרה בין תחומי העניין והעשייה השונים שלנו, ואין הפרדה מלאכותית בין עבודה לפנאי, בין עיר לכפר, בין עיצוב לאמנות או בין אומנות, כתיבה לצילום או ציור. הספר הוא הזמנה לצאת איתנו לטיול אינטימי בגן, בין העגבניה והורד, בין בדים וצלחות קרמיקה, מסע מעורר השראה.

צילום: רן גולני.

אורטו: טבע, השראה, אוכל. מחיר: 120 ש״ח. ניתן לרכוש בסטודיו אילנה אפרתי, או פה באתר במחיר 140 ש״ח כולל דמי משלוח (לינק מצד שמאל).

עיצוב גרפי: דפנה גרייף

10 תגובות ל-“מסע באורטו

  1. בהצלחה עם הספר.באיים הקנרים שתלו הספרדים הרבה שיחי סברס.בטיול שם בשבוע שעברהבנתי מדוע.נוזל אדום כדם יוצא מלחיצה על כנימות לבנבנות שנמצאות על העלים הבשרניים של שיח הסברס.בנוזל האדום הזה השתמשו לצביעת בדים.מוכר לך?

    אהבתי

    • הי אפרת, אם תסתכלי באתר של מסעות בגארדרובה דרך מחשב ולא טלפון, מצד שמאל יופיע צילום של הספר שמתחתיו כפתור לרכישה דרך פייפל. אם לא יסתדר שלחי לנו הודעה ונחזור אליך.

      אהבתי

  2. הספר מרהיב ומרגש! יצירה שכולה יופי, בה הטבע הוא הגיבור הראשי ודמויות המשנה הן כל מה שנובע ממנו. שילוב נהדר של חוויה אסתטית עם התבוננות מקורית, חכמה ואחראית בעולם. תודה לכן על המסע הזה!

    Liked by 1 person

  3. פינגבק: מסע בימי קורונה | מסעות בגארדרובה·

  4. פינגבק: מסע בגינת הירק | מסעות בגארדרובה·

  5. פינגבק: מסע ברוח הטרנד הכפרי | מסעות בגארדרובה·

  6. פינגבק: עשור של מסעות | מסעות בגארדרובה·

כתיבת תגובה