מסע אל הטרנדים של 2019

איטליה, ינואר 2019.
עיתוני סוף השנה באיטליה סיכמו את השנה היוצאת וערכו תחזיות לשנה הנכנסת. לא רק מדורי ההורוסקופ סיפקו הצצה אל העתיד, אלא גם כתבי האופנה ניסו ידם בחזיונות וניחושים, ומוספי הנשים הציגו את הטרנדים הלוהטים של האופנה לשנה החדשה.
כתבות הטרנדים הן ז'אנר עיתונאי מיוחד במינו. מהכרותינו עם התחום בישראל, העיתונאים נוהגים לפנות אל חברות יחסי הציבור,  ולבקש צילומי פריטים המתאימים ל'טרנדים' שעלו הפעם בגורל, כמו אדום, או ורוד מסטיק, או נוצץ לערב השנה החדשה, או אולי לטרנד החם והחדש, ג׳ינס. כמו במדורי האסטרולוגיה, אל לו לאדם לחפש היגיון וסדר במדורי הטרנדים האופנתיים. ובכל זאת צילומי הפריטים הזורמים אל המערכת ישמשו מדי פעם לתת קצת צבע לעיתון.
מוסף io donna של העיתון קוריירה דלה סרה, היוצא בבירת האופנה האיטלקית מילאנו השקיע בפרויקט מיוחד של עשר כפולות עמודים עם שלל צילומי יחסי הציבור של בתי האופנה השונים המסודרים לפי הטרנדים החזקים שעורכי העיתון קבעו לעונות החורף והאביב 2019: נקודות, נחשים, ספורט וכסף מככבים, לצד ג׳ינס, חברבורות ופרנזים. ועל טרנד הפליסה, הרי שכבר כתבנו עליו פה.
קוראי העיתון בוודאי שואלים את עצמם איך עובד ענין הטרנדים הזה? האם העיתונאית והעורכת מייצרות את הטרנד? או שהכוח בידי המעצב? או אולי דווקא חברת יחסי הציבור או אולי חברות חזאות הטרנדים שמזהות מגמות או מנחשות את חלומותיהם הכמוסים של הצרכנים ומכינות ספרי השראה למעצבים?
גם אתם יכולים להיות מנחשי טרנדים ולחשוב שאחרי ארוך יבוא קצר ואחרי צר יבוא רחב, אחרי בדים חלקים יגיע תור הדפוס וכך הלאה.. ואולי תעשו שופינג בארון שלכם או אולי בחנות יד שניה ותגלו שכמעט כל מה שמודפס כאן כבר היה, וחוזר חלילה.

2 תגובות ל-“מסע אל הטרנדים של 2019

כתיבת תגובה