מסעות "בסלון" מילנו 2018 (2)

תל אביב, אפריל 2018

שבוע של מזג אויר הפכפך בארצינו, אופייני לסוף אפריל אבל חריג בעוצמתו. סופה, גשמים, שיטפונות, ברד עז קידמו את פנינו אחרי החום העז של מילנו.

הצטערנו מאוד על האובדן הטרגי של חיי נוער בטיול בשטפון עונתי חזוי. האסון הנורא גרם לנו לשוב ולהרהר בעוצמתו של הטבע ובמידת אפסותו של האדם מול עוצמה זו. עוצמת הטבע מחייבת איזון וכבוד מצידינו אזרחי כדור הארץ. האם אנחנו כבר ב״נקודת האל חזור״? כך טוען המדען הבריטי מאייר הילמן, מהמכון למדעי החברה בראיון לגארדיין הבריטי, שתורגם גם ב״הארץ״.

במעבר חד, אחרי הביקור העמוס במילנו וההמולה האינטנסיבית שחווינו עולים בנו שוב הירהורים על הקשר בין הטבע לתרבות השפע ועודף הצריכה המאפיינים את עולמינו התזיזתי. מוטו ה״צמיחה״ השנוי במחלוקת מניע את הצריכה האינטנסיבית בה העולם המערבי עסוק. מה היא הצמיחה הזו ולמי היא טובה? לבעלי הקניונים? למרכזי האאוטלטים הענקיים הכובשים את השטחים הפתוחים? לתאגידי האופנה המהירה שמשנים במהירות את תרבות הלבוש ומחסלים את היצור המקומי בכל העולם המערבי?

בסלון העיצוב במילנו חיפשנו את הרעיונות היצירתיים ואת האחריות של מעצבים לסוגיות הללו מעבר לעיצוב מוצר חדש. חיפשנו את ההתייחסות לטבע, את ההבנה שחומרים חייבים להתמחזר. חיפשנו את הכוח שיניע את השינוי.

פרויקט המחבר בין אחריות, קיימות, אופנה ועיצוב הציגה לי אידלקורט יחד עם חברת האופנה האמרקאית של איילין פישר בשם הפשוט waste no more המתייחס לביזבוז ולעודף הבגדים הנערמים בעולמינו. הבזבוז הוא תוצר של קולקציות חדשות תכופות, וטרנדים אינסופיים המייתרים את הבגדים הקודמים והופכים אותם לפסולת. חלק מהבגדים האלה עשויים מבדים סינטטיים שלא יתמחזרו לעולם .במיצב, הן יצרו אריגים מבגדים ישנים והעלו את המודעות לבעיה לאלפי המבקרים שביקרו בventura centrale

לסיום בחרנו לצלם את המבקרים והבגדים שהם לבשו, שהיו חלק מהאסטתיקה ויצרו את הנוף סביב המוצגים בסלון .

צילום: אילנה אפרתי, כל הזכויות שמורות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

2 תגובות ל-“מסעות "בסלון" מילנו 2018 (2)

  1. מזדהה מאוד עם מה שכתבת,כל הביזבוז בעולם שלנו מונע על ידי תאגידי ענק המיצרים צריכה מזויפת שלא באמת צריך בשם אופנתיות בשם צורך נפשי להיות חלק מקבוצת צריכה ,אני קונה אני יכול אני שווה… פסיכולוגיית ההמון, מחקרים בלי סוף לגבי צריכה תחזיות כלכליות שתפקידם רק להכניס יותר כסף לחברות ענק….שום התחשבות באדם הפשוט בטבע במשאבים המתכלים. העולם מתחיל להתעורר אבל מה שנעשה לשימור העולם ןמשאביו הוא טיפה בים. יש פלא שבטיולים שלנו אנחנו מחפשים דוקא מקומות טבעיים וחברה לכאורה פרימיטיבית ? הם מייצגים חיים טבעיים יגיע כפיים ניצול משאבי טבע אבל בפשטות ,הם חיים יום יום את ההתחדשות האמיתית,חלקם אפילו לא יודעים מה אלה מוצרי הצריכה שלנו. יש להם כלי עץ חימר ברזל סבונים מהטבע אוכל של לקטנים וגם מגדלים ללא ריסוס .חומרי ניקוי סינטטים מחוץ לתחום,הבגדים שהם לובשים מבדים טבעיים המותאמים למזג האויר ,הם משתמשים במה שהטבע נתן ומה שהטבע נתן הוא לעולם לא מזיק מתכלה ונעלם.
    לכן גם אני כמעצבת חתרתי לעיצוב של דברים שישארו יותר זמן שיעשו באהבה,שילבשו מתוך הכרה, שיכבדו את הגוף. תודה שאתן משתפות בחוויות שלכן.

    אהבתי

כתיבת תגובה