מסע ברחובות פאריז

פאריז, דצמבר 2017.

השבוע הקור הגיע לפאריז בכל כוחו. בעוד העיר מתקשטת באורות לכבוד חגי החורף, האנשים העדיפו להתחבא במקומות חמימים מפני הקור העז והפתאומי. פתיתי שלג החלו לרדת על העיר ועודדו את תושביה להוציא את הפרווה (או את היוניקלו) מהארון. כדי לגלות איך אנשים מתלבשים בחורף הפאריזאי בחרנו להסתופף במקומות סגורים, באולמות האופרה, בחנות מעדנים אלגנטית או בבית קפה.

שם מתחת למעילים, מתגלה טפח מלבוש החורף המסוגנן של הצרפתים. גם אם קוד הלבוש הרשמי אינו רלבנטי עוד נראה שאנשים מקפידים בלבושם כשהם הולכים לבקר במקומות מהודרים. האם האלגנטיות של האנשים מכתיבה את עיצוב הפנים, או אולי אלו החללים המוקפדים שמעודדים את האנשים להקפיד בלבושם? אולי התפאורה, החדרים הנאים, רצפות המוזיאקה והפסלים העתיקים מעניקים מראה יותר מכובד ומטופח למתלבשים, שמנסים לעמוד בסטנדרטים של המקום ולהתאים עצמם לסגנון העירוני.

לפעמים, ההצגה היא רק תירוץ להתלבש ולהצטלם. באופרה גארנייה, בהפסקה שבין המערכות, הספיק צלם מקצועי לתעד דוגמנית באחת מפינות האכסדרה. אתם מוזמנים לצאת איתנו למסע בעקבות הלבוש החורפי בפאריז של דצמבר.

 

צילום: אור רוזנבוים.

2 תגובות ל-“מסע ברחובות פאריז

  1. שאלת קוד הלבוש במקומות כמו התיאטרון או האופרה ומה משפיע על מה, מעניין.
    בביקורי באוזבקיסטן, שבה תרבות האופרה היא יומיומית, נתקלתי באנשים עם סלי קניות מהשוק שנכנסים לשעתיים לראות אופרה, זה כל כך טבוע בתרבות שלהם שכמעט לא עושים עניין מהלבוש.
    מעניין.

    אהבתי

כתיבת תגובה