מסעות סרוגים

P1170159

כשנסענו למילאנו לבקר בסלון העיצוב, ביקרנו גם בתעלה הגדולה, נביליו, שהיא חלק ממערכת תעלות להובלת סחורות ולבניית העיר. על גדות התעלה התקיים פסטיבל מפתיע וצבעוני: נשים סורגות יושבות על כסאות בצורת אצבעון (שבמקור נועד להגן על האצבע מדקירת מחט הרקמה). הן סורגות למשמע סיפורים המקריא להן גבר הלבוש בסגנון שייקספירי , כדי שלא ישתעממו. הפסטיבל היה חלק מתחרות עיצוב הקשורה לסלון העיצוב בעיר, והמטרה הייתה לסרוג סריג באורך תעלות העיר!

 P1170167

5_Nicola-Bonriposi_-Thimble_per-Vega-Plast

כיסא אצבעון של ניקולה בונריפוזי, צילום: דומוס

הפסטיבל המשועשע הזכיר לנו סורגות צעירות אחרות שפגשנו לאחרונה. נדמה לנו שיש עניין גובר במלאכת יד, ובעיקר בקרב צעירים שעיסוקם הרגיל לא כולל היבטים אמנותיים או יצירתיים במיוחד. דיאנה סיקלובן, דוקטורנטית להיסטוריה בקיימברידג', היא סורגת 'אמנותית'. היצירה שלה לא מתמקדת בכובעים וצעיפים אלא דווקא בחיי היומיום.

השנה היא סרגה סדרת כלבים שונים ומשונים, את הקתדרלה המפורסמת של קינגס קולג' ואף את דמותו של פילוסוף נודע. הקתדרלה מוצגת עכשיו בתערוכת אמנות צעירה בעיר.

Golden Labrador

German Shepherd

Corgi

Scottish Terrier

Chapel 2

King's College Chapel

מלבד סריגה, דיאנה גם יוצרת בגדים, לפי חוברות בורדה הגרמניות. ביקשנו ממנה לספר לנו קצת על מקורות ההשראה שלה, איך התחילה ליצור בגדים, ומה חושבים החברים שקונים בזארה ובשווקי הוינטאז' של לונדון.

"נולדתי בסן פטרבורג, אבל בגיל חמש עברנו לגרמניה, כשהייתי בת שבע עשרה התחלתי ללמוד היסטוריה בקיימברידג', ומאז אני חיה באנגליה. אף אחד לא ממש לימד אותי לסרוג ולתפור. מישהו הראה לי את הבסיס, ומשם למדתי לבד, מספרים וחוברות."

"ההשראה ליצירה די שונה בסריגה ובתפירה. ההשראה לתפירה היא בעיקר ממסעות: רעיונות שאספתי בנסיעות בעולם, או דווקא פריטים שאני מכינה לי במיוחד לקראת נסיעה."

Blouse

כשאני מתכננת מסע חדש, אני יוצרת משהו ללבוש לכבוד היעד. בחורף הזה נסעתי לקליפורניה, והכנתי שמלה בסגנון שנות החמישים, שנראתה לי מתאימה לסגנון ההוליוודי של אל.איי.

summer dress

את הפריטים החורפיים האהובים עלי, שתי חצאיות טוויד ושמלת משבצות צרה, הכנתי לכבוד נסיעת חג מולד לפאריז.

Winter collection

הפריט שאני הכי גאה בו הוא השכמיה המשובצת שכמעט מעולם לא לבשתי, כי היא קצת אקסצנטרית, אבל היא הבגד המורכב והמתוחכם ביותר שתפרתי.

Cape Jacketאת הקימונו הפרחוני תפרתי מבד שקניתי בביקור הראשון שלי בתל אביב, זה מזכיר לי את חוף הים הנהדר! (בתל אביב קניתי גם את פוסטר אותיות הא"ב שאולי זיהיתם באחת התמונות הקודמות..)"

Kimono

"אנשים בקיימברידג' בדרך כלל מאוד מופתעים שאני מבלה את זמני הפנוי ב'עבודת כפיים', כמו סריגה ותפירה. העבודות שלי מעוררות חיוכים, וזו המטרה. אני גם אוהבת להכין מתנות מיוחדות לחברים, כמו בובת הפרופסור לפילוסופיה שסרגתי לחברה שלי שסיימה את הדוקטורט (אני לא יכולה להראות את התמונה פה, אם במקרה הוא יגלה זה עלול להיות מאוד מביך!)"

"הפרויקט הבא שלי יהיה ללמוד להכין נעליים מעור. יש לי כבר כמה רעיונות מעניינים לעיצובים. אבל אני אשמח לקבל רעיונות חדשים גם מקוראי הבלוג!"

Me wearing dress

3 תגובות ל-“מסעות סרוגים

  1. פינגבק: מסע אל מוזיאון הטקסטיל בלונדון |·

  2. האם מכירה מוזיאונים לצמר ומקומות לבקר שקשורים לצמר וכפתורים סביב מילאנו וטורינו?

    אהבתי

    • הי דליה, תודה על התגובה. לצערנו אין לנו מידע ספציפי על הנושאים האלה… אם תגלי מוזיאון מעניין את מוזמנת לחלוק איתנו את החוויה!

      אהבתי

כתיבת תגובה