מסע במבט אישי – תל אביב (2)

לפני זמן קצר התחלנו כאן בסדרה חדשה של פוסטים בהם אנו מצלמות רחובות סמטאות וחצרות פנימיות בעיר ממבט איטי של רוכבת אופניים.

השבוע מושא הצילום שלנו מספק לנו התרגשות  חדשה- בבוקרו של יום השבוע גילנו סרט וורוד שהחל מתפתל ועולה מהכביש אל המדרכה ומשם עושה את דרכו אל קירות הבנינים הניצבים בדרכינו.

הסרט מוסיף מבט חדש מלא הומור ואופטימיות ומוביל את העין לשוטט על גבי המבנים שבנו מייסדי השכונה שלנו שאיכלסה פעם אמנים, ציירים ושחקנים כמו שאפשר ללמד משלטים התלויים על הבניינם. כיום חלק מהמבנים נטושים מוקפים בחצרות מוזנחות.

הסרט המצויר נוצר על ידי האמנית הגר מיטלפונקט ויצא מחלל גלריה הקיבוץ שם תפתח היום תערוכה  חדשה ״קו לגוסטאב״ בגלריה יוקרן סרטה של יסמין קיני ״מהו הקו הורוד"

ירדנו מהאופנים ועקבנו אחרי הפס הורוד שהוביל אותנו  מהחוץ במדרגות היורדות אל פנים הגלריה שם נבלם הפס ע״י גורן שברי אספלט. כאן התגלה הקשר אל הפילוסוף גוסטאב שטיינשניידר על שמו קראה האמנית לקו המצויר העובר דרך ביתו בדב הוז 20 (השם מתכתב אולי עם 'קו גוסטב', קו הביצורים שחצה את איטליה במלחמת העולם השניה). שטיינשניידר קיים דיאלוג מורכב עם סביבתו, גם בשל העובדה שעם עליתו לארץ זנח קריירה של פילוסוף בה החל באוסטריה מולדתו. הוא בחר לא להתערות בחיי הרוח של העיר הצעירה והעדיף לדבוק בהגשמה דרך עבודת כפיים והפך להיות מנקה רחובות.

לעומתו בחרה האמנית לפלוש ברכות אל הרחוב, לסקרן את דייריו ולאתגר את המרחב הפרטי והציבורי. ונסיים באנקדוטה פרטית קטנה: לפני כעשרים שנה גרנו בדירתו של גוסטב, וזה היה בית ילדותה הראשון של אור. צירוף מקרים?

4 תגובות ל-“מסע במבט אישי – תל אביב (2)

  1. גם בעיני – נפלא – גם החיות והעומק של 'ורוד', גם ההמשכיות של הקו, וגם הסיפור הנפלא והקשר האישי להיסטוריה של שתיכן. תודה.

    אהבתי

  2. פינגבק: מסע אל אמנות המחאה השקטה   | מסעות בגארדרובה·

כתיבת תגובה