מסעות בפאריז (1)

בשובנו ממסענו לפאריז אנחנו מציעות כאן מסלול לביקור בעיר המתמקד במוזיאונים קטנים ומעט נחבאים המציגים לא רק תערוכות מעניינות אלא גם שבבים מההיסטוריה של העיר. החלקים הבאים במדריך הקטן שלנו יופיעו במהלך השבועות הקרובים, ובכל פעם נציע מסלול ליום אחד.

היום הראשון מתחיל במוזיאון לאמנויות הדקורטיביות ברחוב ריבולי (musee des arts decoratifs) במוזיאון מוצגת בימים אלו רטרוספקטיבה היסטורית של האופנה בין השנים 1990-2000. זהו עשור משמעותי בהיסטוריה של האופנה דווקא מפני שהוא מבשר את תחילתה של תקופת החופש הסגנוני המעדיף אינדיבידואליזם על פני אחידות. התערוכה מציגה 150 דגמים של המעצבים המובילים באותו עשור וחושפת את עולמו העיצובי המורכב של כל מעצב, את הרעיונות שמאחורי הבגדים, את חומרי הגלם המגוונים ואת מקורות ההשראה העשירים. השוני בין הבחירות של המעצבים השונים מדגיש את הגיוון והאינדיבידואליזם ששולטים באופנה עד היום.

אחרי התערוכה כדאי לגשת לפאלה רויאל, אחד הגנים האהובים עלינו בעיר.

פאלה רויאל

חלק מהמבנים נמצאים עכשיו בשיפוצים, אך הגן והארקדות עדיין מסתתרים ביופיים מאחורי החיפויים הלבנים המכסים את הבניין הראשי. כדאי לעשות סיבוב בין החנויות המציגות בגדי וינטאז' לצד בוטיקים חדשים של סטלה מקארתני ומרק ג'יקובס, בשמים יוקרתיים של שיסדו, כפפות אמנים מעוצבות וגם חנות המוקדשת לאיסוף מדליות מקרבות מפוארים.

וינטאז' בפאלה רויאל

כאן כדאי לעצור לאכול ארוחה קלה בבית תה המשקיף על הגן, וילה-לי (Villa-Lys).

בית התה וילה לי

גני פאלה רויאל

יוצאים מקצהו הימני של הגן לרחוב בוז'ולה המוביל לסנט אונורה. אפשר לעצור בבית מספר 91 ולבקר בוילאז' סנט אונורה, חצר אמנים קטנה ובה גלריות נאות, חנויות של עתיקות, וגם פינת ישיבה מאולתרת וביתית לימי שמש זוהרים.

וילאז' סנט אונורה

חנות עתיקות בוילאז'

ממשיכים לצעוד לכיוון המארה, דרך רו סן מרטן החוצה את הפומפידו, לכיוון רו  דה פרנק בורז'ואה. בסופו של הרחוב נמצא מוזיאון קרנבלה הסוקר את ההיסטוריה של העיר פאריז.

במוזיאון מוצגת עכשיו תערוכה על ארגזי המסע של לואי ויטון, הסוקרת את המורשת המרגשת ממש של תיבות מסע מעוצבות שנבנו במאה וחמישים השנים האחרונות ושימשו נוסעים ברחבי תבל. רבות הוכנו לפי הזמנה, וכוללות מערכות כלי תה וקפה, כלי טיפוח ותמרוקים, מזוודות וארונות, מכונות כתיבה וספריות ואפילו מיטה מתקפלת  שתכנן שר המושבות הצרפתי במאה ה-19, הרוזן ברזה  BRAZZA לקראת מסעו הארוך לקונגו.

תיבת מסע

ארגז מסע לתמרוקים

מיטת המסע בתיבה של הרוזן ברזה

כך הנוסעים של פעם יכלו באמת לארוז את כל הבית ביוצאם אל הג'ונגל. בתערוכה ניתן להתרשם לא רק מהיכולות העיצוביות והטכניות הגבוהות של בית המלאכה לואי ויטון אלא גם מההמצאות הטכנולוגיות המפעימות שאפשרו לנוסעים נוחות מירבית בסגנון יוקרתי. התיבות מדגימות עיצוב מוצלח, איכותי ומוקפד, שאינו בר חלוף. יפה לראות גם את הקטלוגים המוקפדים, בהם כלול גם ספרון קטן לילדים שמציג בפניהם בסגנון פשוט ומחויך את מלאכת הכנת התיבות ואת היופי שבמסעות.

לסיום, במורד הרחוב לא רחוק מהמוזיאון נמצאת פלאס דה ווז' הנהדרת. בשעות אחר הצהרים אפשר לשבת בקפה-פאטיסרי קרת (Carette) ולשתות תה או אפריטיף, או אולי לאכול עוגת פאר אלגנטית ופריזאית עד מאוד.

פאטיסרי קרת

5 תגובות ל-“מסעות בפאריז (1)

  1. זה כול כך כיף לקרוא ועוד יותר מכך עושה חשק לארוז איזה ארגז מסע והצטרף לטיול…. אנא הוסיפו עוד ועוד פנינים למחרוזת הנפלאה הזו….

    אהבתי

  2. פינגבק: שנה של מסעות בגארדרובה |·

  3. פינגבק: בוקצ׳ה – מסע בזכרון  | מסעות בגארדרובה·

כתיבת תגובה